مدیریت زمان چیست؟

به‌درستی گفته شده است که «زمان و جزرومد، منتظر هیچ‌کس نمی‌مانند». همه افراد برای موفقیت در همه جنبه‌های زندگی خود، باید اهمیت زمان را درک کنند. افرادی که وقتشان را تلف می‌کنند، در خلق‌ شخصیت خود ناکام می‌مانند. درنتیجه، مدیریت زمان را می‌توان کلید موفقیت‌ در کار و زندگی دانست. در این مطلب، درباره‌ی مدیریت زمان و اینکه چگونه زمان را مدیریت کنیم، صحبت خواهیم کرد.     مدیریت زمان …
ادامه مطلب

قانون پارکینسون چیست؟

چرا یک کار ۳ دقیقه‌ای می‌تواند زمان کل روزمان را به خود اختصاص دهد؟ ساخت تالار اپرای سیدنی (Sydney Opera House) قرار بود فقط چهار سال به طول بینجامد که در نهایت با صرف ۱۴ سال زمان ساخته شد. به نظر شما چرا چنین اتفاقاتی می‌افتد؟ پس بیایید با هم بررسی کنیم قانون پارکینسون چیست و شناسایی اثرات منفی آن، چگونه به شما در مدیریت زمان  کمک می‌کند.     قانون …
ادامه مطلب

تعادل کار و زندگی 

بسیاری از ما برای دستیابی به موفقیت تلاش می‌کنیم و این در حالی است که بخش چشمگیری از ساعات روزانه خود را در دفتر کارمان سپری می‌کنیم و از اهداف شخصی و رفاه عمومی خود غافل می‌شویم؛ در چنین شرایطی دستیابی به تعادل کار و زندگی برایمان تقریبا غیرممکن می‌شود. گاهی اوقات، ممکن است برای بسیاری از کارمندان امروزی این احساس پیش بیاید که کل زندگی‌شان پیرامون اتفاقات محل کارشان می‌چرخد؛ …
ادامه مطلب

اعتیاد به کار

اگرچه داشتن اخلاق کاری بالا و صبوری درباره کار خوب است اما سعی کنید دچار اعتیاد به کار نشوید، مرز باریکی بین اشتیاق و وسواس وجود دارد. در واقع، اگر بیشتر روزتان را با کارکردن طولانی در محل کارتان سپری می‌کنید و اشتیاق خارج‌ازکنترلی برای کار‌کردن دارید، به‌احتمال زیاد از اعتیاد به کار رنج می‌برید؛ در این صورت، بدون اینکه بدانید، در حال ضربه‌زدن به شغل و مسیر شغلی خود هستید. مطمئن باشید …
ادامه مطلب

مسیر شغلی چیست؟

مسیر شغلی یا کارراهه شغلی، سلسله‌ای از مشاغل مختلف است که به سمت اهداف شغلی کوتاه‌مدت و بلندمدت شما حرکت می‌کند. برخی افراد یک مسیر شغلی خطی را در زمینه‌ای خاص انتخاب و دنبال می‌کنند و برخی دیگر زمینه را به‌طور دوره‌ای و برای دست‌یابی به اهداف شغلی یا اهداف شخصی تغییر می‌دهند. در ادامه توضیح می‌دهیم مسیر شغلی چیست و انواع مسیر شغلی را بررسی می‌کنیم. همین‌طور به الزامات …
ادامه مطلب

تفکر استراتژیک چیست؟

اگر در گذشته نظری مبنی بر این که «باید بیشتر استراتژی داشته باشی» دریافت کرده باشید، می‌دانید که این موضوع چه‌قدر ناامیدکننده است. برای این که نمک به زخمتان پاشیده شود، کمتر پیش می‌آید که چنین بازخورد و نظری با یک راهنمایی برای بهبود اوضاع همراه باشد. اما چه قدم‌های مشخصی را باید برای داشتن تفکر استراتژیک در نقش فعلی‌تان بردارید؟ ابتدا با تغییر ذهنیت خود شروع کنید. اگر فکر می‌کنید که تفکر …
ادامه مطلب

ماتریس SWOT چیست؟

SWOT مخفف عبارات Strengths ،Weaknesses ،Opportunities و Threats به‌معنای نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهاست؛ به‌ همین دلیل ماتریس SWOT راهی برای ارزیابی نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای نهاد موردنظر محسوب می‌شود. در حالت کلی، جدول SWOT در رابطه با محصولات، تیم‌ها، سازمان‌ها، رهبران تیم یا نهادهای دیگر کاربرد دارد؛ روش SWOT در بسیاری از محیط‌های تجاری برای درک بهتر نحوه برنامه‌ریزی برای آینده نهاد مربوط استفاده می‌شود. در ادامه …
ادامه مطلب

تکنیک پومودورو چیست؟

تکنیک پومودورو (Pomodoro) یکی از روش‌های مهم برای مدیریت زمان است که افراد برای برنامه‌ریزی کارهای خود، از آن استفاده می‌کنند. روش پومودورو بر این اصل تاکید دارد که وقتی افراد بین فواصل زمانی‌ای که با بیش‌ترین تمرکز کار می‌کنند، اندکی استراحت کنند، بهترین بهره‌وری را خواهند داشت. اگر می‌خواهید در مدیریت زمان مهارت پیدا کنید، تکنیک پومودورو می‌تواند به شما کمک شایانی کند. در این مطلب، روش پومودورو و نحوه‌ی استفاده از …
ادامه مطلب

دسته بندی ها

جستجو در مقالات