بنچ مارک چگونه باعث توسعه کسب‌وکار می‌شود؟

پس از این که متوجه شدید اهمیت benchmark چیست، باید برای ایجاد و توسعه بنچ مارکینگ در شرکت خود این مراحل را دنبال کنید:

 

 

۱. یک برنامه بنچ مارکینگ تهیه کنید

اولین قدم از بنچ مارک کردن این است که مشخص کنید چه چیزی را می‌خواهید مقایسه کنید و انواع مختلف معیارها را برای مقایسه‌ی آن مشخص کنید. این کار را می‌توانید با شناسایی سؤالات خاصی که می‌خواهید به آن‌ها پاسخ دهید، انجام دهید.

۲. مشاغل موردمقایسه خود را پیدا کنید

در مرحله بعدی از بنچ مارک کردن، باید مشخص کنید که می‌خواهید کسب‌وکار خود را با چه صنایع دیگری مقایسه کنید؛ هم‌چنین، باید تشخیص دهید که آیا تجارت خود را با شرکت‌های موجود در صنعت مشابه خود در بازار عمومی یا با هر ۲ مقایسه می‌کنید.

۳. جمع‌آوری اطلاعات در بنچ مارکینگ

داده‌هایی را برای مقایسه کارآمد شرکت خود با شرکت‌هایی که برای بنچ مارک انتخاب کرده‌اید‌، جمع‌آوری کنید.

۴. تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها

برای پیدا کردن خلأ در عملکرد شرکت خود، تجزیه‌وتحلیل کاملی از داده‌های به‌دست‌آمده‌ی بنچ مارک انجام دهید و پس از بنچ مارکینگ راه‌حل‌هایی را برای پُر‌ کردن این خلأها پیدا کنید.

۵. پیاده‌سازی و بهبود

سرانجام از تجزیه‌وتحلیل اطلاعاتی که از طریق بنچ مارک جمع‌آوری کرده‌اید، برای اجرای فرایندها و استراتژی‌های جدید استفاده کنید تا بنچ مارکینگ در بهبود موفقیت کلی شرکت به شما کمک کند.

 

 

مدل‌های مختلف بنچ مارک کردن

 

پس از این که توضیح دادیم بنچ مارک چیست، در ادامعه درمورد روش‌های مختلف آن نیز توضیح خواهیم داد. برای بنچ مارکینگ روش‌های مختلفی وجود دارند که شرکت شما می‌تواند از آن‌ها استفاده کند، از جمله:

بنچ مارکینگ داخلی

این روش از بنچ مارک برای مقایسه‌ی عملکرد تیم‌ها یا بخش‌های مختلف داخلی استفاده می‌شود تا بهترین روش‌های اجرایی برای بهبود عملکرد کلی در سراسر شرکت به اشتراک گذاشته شوند.

بنچ مارکینگ خارجی یا رقابتی

این روش از بنچ مارک برای مقایسه‌ی موقعیت شرکت شما در بازار نسبت به رقبا، چه در داخل و چه در خارج از صنعت خودتان، استفاده می‌شود.

بنچ مارکینگ کاربردی

این روش برای مقایسه‌ی فرایندها یا استراتژی‌های شرکت شما با استراتژی‌های شرکت‌های موفق در صنایع مختلف استفاده می‌شود تا راه‌هایی را برای نوآوری و پیاده‌سازی این شیوه‌ها در تجارت خود بیابید.

بنچ مارکینگ عمومی

در این روش از بنچ مارک به جای بررسی سازمان‌های خاص، شرکت شما بیش‌تر با بهترین روش‌های استاندارد صنعت مقایسه می‌شود.

بنچ مارکینگ بین‌المللی

این روش برای شناسایی و تجزیه‌و‌تحلیل بهترین روش‌ها و فرایندهای مورداستفاده در سراسر جهان به بازار جهانی نگاه می‌کند. انجام این کار می‌تواند به شرکت‌هایی کمک کند که به دنبال تبدیل شدن به برترین جایگاه جهانی در صنعت خود هستند.

 

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

دسته بندی ها

جستجو در مقالات